شهید سرلشکر ولی الله فلاحی
تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:ارتش,شهدای نیروی زمینی,ستادارتش, | 2:20 | نویسنده : بسیجیان ارتش

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرازی از وصیت نامه شهید بزرگوار ولی الله فلاحی
می‌خواهم به پروردگار جهانیان معتقد باشید. به رسالت محمد امین و پیغمبران سلف و روز رستاخیز مومن باشید. به پیشوایان دین و مذهب از طوایف مختلف احترام بگذارید. تمام انسان‌هایی را که در گذشته و حال و آینده به نحوی از انحا برای انسان‌های دیگر مفید بوده‌اند محترم بدانید.

شهید فلاحی در سال 1310در طالقان متولد شد. در سال 1327 وارد دبیرستان نظام شد و پس از اخذ لیسانس در سال1333از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد.
او خدمت خود را از لشگر 92 اهواز آغاز کرد و در سال 1337 به تهران منتقل شد و دردانشگاه نظامی به تدریس اشتغال یافت. او مدت هشت سال به عنوان مدیریت آموزش دانشکده فرماندهی و ستاد فعالیت داشت.
از سال 1351 تا اواسط سال 1353 با درجه سرهنگ دومی به همراه گروهی از افسران ایرانی به عنوان ناظر صلح سازمان ملل در آتش‌بس ویتنام به آن کشور اعزام شد. در 12 مهر سال 1357 به درجه سرتیپی ارتقا یافت و در شیراز به عنوان معاون فرمانده مرکز پیاده شیراز مشغول به کار شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد و در تاریخ29 خرداد 1359به ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد. پس از عزل بنی‌‌‌صدر از ریاست جمهوری، امام خمینی(ره) طی حکمی اختیارات فرماندهی کل قوا را به ایشان تفویض کرد. با شروع جنگ تحمیلی وی اکثر اوقات خویش را در جبهه‌های نبرد می‌گذراند و عملیات‌های نظامی را از نزدیک نظارت می‌کرد.
روز هفتم مهر پس از حضور در قرارگاه عملیاتی لشکر 77 در ماهشهر از اسرای عراقی که در عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه (شکست حصرآبادان) به اسارت در آمده بودند، سان دید و لشکر 77 خراسان را لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه نامید. در مراسم مزبور وزیر دفاع (سرهنگ نامجوی) سرهنگ فکوری و تیمسار ظهیرنژاد رییس ستاد مشترک ارتش نیز حضور داشتند. غیر از تیمسار ظهیر‌نژاد بقیه آنان پس از مراسم عازم اهواز شدند و به وسیله هواپیمای نظامی به سمت تهران حرکت کردند. اما هواپیما قبل از رسیدن به تهران در حوالی کهریزک سقوط می‌کند و سر لشکر فلاحی و همراهانش همگی به دیدار معبود شتافته و بدین‌سان به جمع دیگر شهدای میهن اسلامی می‌پیوندند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا